Trail de la Montagne Saint-Pierre Ternaaien (Lanaye)

Op zondag 20 maart deed ik mee aan de Trail de la Montagne Saint-Pierre in Ternaaien (Lanaye). Ik had deze wedstrijd ook via de site www.betrail.be gevonden. Via maps.google.be had ik even gecontroleerd waar Ternaaien (Lanaye) precies lag. Ik zag dat het in de buurt van Maastricht lag en dat het ongeveer een 40-tal minuten tot daar was vanuit Hasselt.

De wedstrijd begon om 10u15. Omstreeks 8u30 vertrok ik richting Ternaaien en rond 9u15 arriveerde ik aan de kerk waar de start zich bevond. In de laatste paar kilometer reed ik over een heuvel via de Rue du Garage. Bovenaan had je een mooi overzicht over de mooie Maasvallei en de kabelbrug over het kanaal. Naast de kerk was er een weide voorzien om je wagen te parkeren. Ik deed mijn trailschoenen aan en mijn trailrugzakje met mijn 2 0,5 L flesjes. Dit keer met sportdrank dat ik gekregen had bij de Crêtes de Spa van de week ervoor.

Parkeerplaats nabij de kerk en zicht op de kabelbrug
Foto : Daniel Drion
Kerk van Ternaaien
Foto : Daniel Drion
In een gebouw naast de kerk waren de inschrijvingen. Ik zei mijn naam en voornaam en kreeg mijn borstnummer. Vervolgens ging ik naar de startboog aan de Place du Roi Albert. Daar was al een gezellige drukte.

Startboog
Foto : Daniel Drion
Startboog
Foto : Daniel Drion
Ik zag niet direct iemand bekend. Ik wist dat Luc Lenaerts deze wedstrijd ook ging lopen, maar zag hem niet onmiddellijk.

Om 10u15 klonk het startshot en weg waren we. We liepen eerst over de kabelbrug, dan direct links langs het kanaal. Ik genoot al direct van de mooie omgeving.

Over de kabelbrug
Foto : Daniel Drion
Na zo'n 800 m werden we op het onverharde gestuurd en moesten we de eerste serieuze helling op.

De eerste helling
Foto : Daniel Drion

De eerste helling
Foto : Daniel Drion
Verder is het een heel mooi parcours, door en tussen de akkers, langs kalk? rotsen, en langs verschillende bunkers van WO II door het bos. Dit is weer echt een hele mooie trail. Ik hoop dat ze volgend jaar misschien een langere afstand erbij zouden doen want dit is echt een hele mooie omgeving !














Op km 15 liepen we zelfs doorheen een van de grotten !

Doorheen een van de grotten
Foto : Daniel Drion
Vervolgens liepen we nog door een bos, dan terug over de kabelbrug. Vervolgens deden we nog een lusje door een bos en langs de Maas.








Ik kan uiteindelijk afklokken in 1u54 over de 18 km.
Wat was dit een prachtige trail. Zo heb ik ze het liefst ! Hier zien ze me zeker nog eens terug.