Voorbeschouwing LPM

Zondag loop ik de halve marathon van de LPM marathon. Ik heb speciaal voor deze wedstrijd 3,5 maanden getraind. De eerste 2,5 maanden gingen heel goed en kon goed op schema lopen, maar de laatste maand ging het iets minder. Ik kreeg wat last van kleine ongemakken zoals mijn rechter patellapees die begon op te spelen, wat last aan de linkse hamstring en een licht ontstoken rechter grote-teengewricht. Dat laatste is gekomen door te krappe loopschoenen. In die laatste maand heb ik ook een week niet kunnen lopen door ziekte.

Het zal dus moeilijk worden mijn hoofddoel van 1u34 te halen (of 4:33 / km berekent op 20,7 km). Het wordt afwachten hoe het zal gaan. Kan ik redelijk vlot 45 minuten lopen over de eerste 10 km, dan is die 1u34 misschien wel haalbaar, maar dan mag ik ook niet "crashen" in de laatste kilometers. Vooral deze laatste kilometers zullen bepalend zijn vermoed ik.

De weersvoorspelling is al positief. Wisselend bewolkt en droog en temperaturen rond de 5 à 6 graden (zie website Ruben Weytjens). Ik hoop in ieder geval dat het droog zal blijven.

Nog enkele statistieken sinds 14 oktober toen ik begonnen ben met trainen voor deze wedstrijd :

- aantal hardloop activiteiten : 76
- totale afstand : 791,91 km
- gem. afstand : 10,42 km
- max. afstand : 24,17 km
- totale tijd : 66 u 7 min 40 sec
- gem. tijd : 52 min 12 sec
- gem. snelheid : 12,0 km/u