Bezoek aan Leuven

Gisteren had ik een dagje verlof en samen met mijn vrouw besloten we een dagje door te brengen in de stad waar ik bijna 2 jaar aan het werk ben bij Omnia Travel. Het leek me interessant om eens wat meer van de stad te zien dan enkel de straat van het station naar mijn werk.

Nadat we de kinderen afgezet hadden aan school namen we de trein richting Leuven. We hadden geluk met het weer, wel frisjes maar de zon kwam veel door en het zou de ganse dag droog blijven. We wouden eerst een bezoek brengen aan het M-museum, maar onderweg daar naartoe zijn we eerst een kijkje gaan nemen naar de universiteitsbibliotheek op het Ladeuzeplein. We zijn dan ook eens de toren op geweest en bovenaan hadden we een heel mooi zicht over Leuven. Ik voelde me wel een beetje duizelig van de hoogte.

Universiteitsbibliotheek
Ladeuzeplein Leuven
Uitzicht vanop de bibliotheektoren
Universiteitsbibliotheek
Ladeuzeplein Leuven
Op vrijdag is er markt op het Ladeuzeplein en daar kochten we wat verse lekkere wafels bij een bakker. Daarna wandelden we naar het M-museum dat zich vlakbij het Ladeuzeplein bevindt. Daar zagen we een uitgebreide collectie zilverkunst, schilderijen, werk op papier, sculpturen, toegepaste kunsten, glas in lood en textiel.

M-museum Leuven

Daarna zijn we iets gaan eten bij Quo Vadis in de Muntstraat. Ik had mezelf een Cavatappi met gerookte zalm besteld en mijn vrouw had een pizza met tonijn genomen. Het smaakte ons wel maar ik heb al beters gegeten. Daarna zijn we nog wat gaan shoppen in de stad.

Stadhuis Leuven

In het midden het stadhuis en rechts de Sint-Pieterskerk