Borreltjesloop Kuringen

Gisteren mee gedaan aan de Borreltjesloop in Kuringen.

Kuringen is het dorp waar ik veel herinneringen heb, want heb hier het grootste stuk van mijn jeugd doorgebracht.

De vorige weken had ik ook nog mee gedaan aan Dwars Door Hasselt en de Zes Kerkenloop in Kortessem. Beide wedstrijden had ik opgenomen als training. Dwars Door Hasselt liep ik in 1:09:57 over de 14,71 km (4:45 / km) en de Zes Kerkenloop werd afgelegd in 1:12:38 over de 15,04 km (4:50 / km).

Garmin connect gegevens :
- Dwars Door Hasselt : http://connect.garmin.com/activity/611208490
- Zes Kerkenloop : http://connect.garmin.com/activity/615746168

Gezelligheid troef onder de kerktoren van Kuringen

Ik ging meedoen aan de 10 km. Zoals je weet ben ik bezig met de voorbereiding op de halve marathon van de LPM. Op mijn schema stond een snellere duurloop van 9 km tussen de 4:22 en 4:38 / km. Deze wedstrijd was dus ideaal daarvoor.

Omstreeks 13u30 parkeerde ik mijn wagen in de Crutzenstraat. Vervolgens ging ik naar de inschrijvingen waar ik mijn envelop in ontvangst nam met mijn nummer (44). Als opwarming deed ik een rondje van ongeveer 2 km in 9:09 (4:46 / km), eerlijk gezegd was dat iets te snel voor mij, maar aangezien de 10 km pas om 15u40 begon was dat nog niet zo erg.

Samen met ex-loopmakker van bij de Runners van Kortessem Marc Schoels deden we nog een rustig loopje van 2,6 km in een kleine 15 min (5:39 /km). Fijn om nog eens met Marc terug samen te lopen, deed me terug denken aan de (fijne) tijd van bij de Runners.

Hier en daar werden er bekenden van vroeger gespot. Ook vele bekenden bij de lopers, Raphael Van Den Broeck, Geert Reyskens, Chris Baerts en Marc Nelissen. Ook van de partij was Sven Thijs. Ik had hem gezegd dat ik rond de 4:30 / km wou lopen, en dat vond hij een prima tempo om mee te lopen.

Precies om 15u40 werd de 10 km in gang geschoten. We moesten 1 kleiner rondje lopen en 3 grote ronden. Het kleiner rondje (2,04 km) werd afgelegd in 9:02 (4:26 / km). Sven kon mooi tempo houden. Het 2e rondje (2,59 km) weinig verval ondanks het bergje in de Van Groesbeekstraat, dit werd afgelegd in 11:31 (4:27 / km). Het 3e rondje een seconde trager in 11:32. Dan het laatste rondje. In het park en het stuk aan de kerk merkte ik dat Sven het toch iets moeilijker kreeg en hij moest 1 of 2 keer een klein gaatje laten. Maar op karakter wist hij het gaatje te dichten. Het was nog even op de tanden bijten op het bergje in de Van Groesbeekstraat. De laatste 300 m waren nog dalend en stak Sven me voorbij en schakelde hij een versnelling hoger. Hij finishde juist voor mij in 43:31 over 9,78 km, 4:27 / km. Als ik het goed heb, is dat een van zijn beste wedstrijden tot nu toe en dat op toch geen licht parcours. Prima gedaan van hem !

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/620714729

Borreltjeloop Kuringen
Met Sven in mijn zog

Ik vond het een hele fijne namiddag in good old Kuringen, en hier gaan ze me de komende jaren zeker nog terug zien !