Corrida FunAthlé Flémalle

Afgelopen zaterdag heb ik mee gedaan aan de Corrida FunAthlé in Flémalle. Deze wedstrijd is deel van de Challenge Hesbignon waar we toe zijn aan de 13e van dit jaar, mijn 8e van dit criterium.
Ik had lang getwijfeld deze mee te doen, vooral wegens de warmte. Ook was er een grote kans op onweer. De wedstrijd vond plaats om 18u30. Om 16u begon het wat te betrekken maar een zwaar onweer leek niet in aantocht. Ik besloot dan toch af te zakken naar Flémalle.

Om iets voor 18u arriveerde ik ter plaatse. Ik moest niet meer langs de inschrijvingen want ik had me op voorhand ingeschreven en betaald. Al vlug spotte ik Robin Leduc. Andere bekenden waren Raphael Van Den Broeck, Dimitri Driesen en Michel Wolfs. Samen met Michel warmde ik me op. We deden ongeveer 1,5 km in 9 min.

Iets later dan voorzien werd de wedstrijd in gang geschoten. Zoals gewoonlijk wist ik al van in het begin een goed tempo te ontwikkelen. Het parcours bestond uit 3 ronden van ongeveer 3 km. Zo'n rondje was best wel pittig, een 4-tal korte maar steile hellingen en enkele stroken onverhard, maar dit rondje lag me wel. Ik kon heel vlot de hellingen aan en ik kon telkens goed recupereren bij de afdalingen. In ronde 2 kwam Raphael mij voorbij in een afdaling. Ik neem afdalingen steeds zeer voorzichtig. Bij de volgende helling liep ik hem terug voorbij. Zo werd er een paar keer haasje over gedaan tussen ons. Op het einde van de 2e ronde kon ik een klein gaatje slaan. De 3e ronde kon ik goed mijn tempo houden en klokte af in 39:21 over 9,09 km (4:20 / km). Dit parcours lag me duidelijk. Liever korte steile hellingen dan van die lang uitgerekte hellingen of vals plat.

Ik nam me nog wat drinken, wat peperkoek en sinaasappel. Even wat nagekaart met Robin, maar lang besloot ik niet te blijven. Op weg naar mijn auto kwam ik Michel tegen. samen met hem liep ik nog een kilometer uit.

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/555421110

Corrida FunAthlé Flémalle
Foto : Jo Defrere

Corrida FunAthlé Flémalle
Foto : Jo Defrere

Corrida FunAthlé Flémalle
Foto : Jo Defrere