Kermisloop Nieuwerkerken - Jogging van Mielen

Ondertussen zijn er weer 2 wedstrijdjes afgewerkt. Hier een kort verslag.

Kermisloop Nieuwerkerken
Op maandag 30 juni deed ik mee aan de Kermisloop in Nieuwerkerken. Deze is onderdeel van het Haspengouw Challenge criterium. We zijn ondertussen aan wedstrijd 10 van dit criterium. Dit is mijn 7e.
Mijn broer ging mee doen aan de 4 km die doorging om 19u45. Hij liep een zeer goede wedstrijd en ging met de overwinning aan de haal in een hele mooie tijd van 13:00 over precies 4 km. Daar was hij heel tevreden mee.
De 10 km werd in gang geschoten om 20:30. Er dienden 5 ronden afgelegd te worden van ongeveer 2 km. Doordat we de 1e ronde een lusje niet deden werd het iets minder dan 10 km. De 1e ronde vertrok ik heel snel, eigenlijk veel te snel. De 1e ronde (1,6 km) legde ik af in 6:15 of 3:45 / km. Mijn broer die me haasde probeerde ervoor te zorgen dat ik zo goed mogelijk mijn tempo hield. In de 4e ronde moest ik mijn snelle 1e ronde bekopen. Deze legde ik af aan 4:21 / km. Mijn benen verzuurde helemaal. In de laatste ronde kon ik het tempo terug iets verhogen, maar ik moest toch enkele concurrenten voor laten gaan. Uiteindelijk kon ik afklokken in 39:04 over de 9,47 km (4:08 / km). Op zich geen slecht resultaat, maar spijtig dat enkele concurrenten ik nog voor moest laten gaan in de laatste ronde.

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/532154243

Kermisloop Nieuwerkerken
Foto : Benny Cox

Jogging van Mielen
Gisteren mee gedaan aan de Jogging van Mielen. Deze wedstrijd is in teken van de Challenge Hesbignon. Hier zijn we al toe aan de 12e wedstrijd van dit criterium. Dit is ook mijn 7e van dit seizoen.
Net toen ik wou naar mijn wagen gaan, kom ik buurman Benny Jooken tegen. Hij vraagt als ik ook naar de Jogging van Mielen ga, en ik kan zo met hem mee rijden. Hij is geblesseerd geweest de afgelopen maanden, maar vandaag wou hij eens voluit gaan. Het is de eerste keer dat hij eens mee doet aan een Challenge Hesbignon wedstrijd. Ik vertelde hem dat de sfeer steeds gemoedelijk is, maar dat de parcours wel pittig zijn met veel op en af en stroken onverhard.
Als opwarming deden we een blokje van ongeveer 1 km. Om iets na 19:30 werd de wedstrijd gestart. Ik besloot om in de buurt proberen te blijven van Dimitri Driesen. Dat lukte goed tot km 5. Toen kregen we een lang stuk vals plat en moest ik hem laten gaan. Op km 6 was er een bevoorrading en daar besloot ik even te pauzeren om wat te drinken. Van dan af aan vond ik terug mijn tempo. We kregen nog enkele hellingen voorgeschoteld en nog enkele stroken onverhard door een boomgaard. In de laatste 200 m perste ik er nog een spurtje uit en kon zo nog enkele lopers inhalen. Ik klokte af in 47:20 over 11,08 km (4:16 / km). Daar was ik best tevreden mee.
Ik deed nog een blokje van ongeveer 1 km samen met Benny om uit te lopen. Zijn tijd was 46:48.

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/539616673

Jogging van Mielen
Foto : Louis Marechal