Jogging de la côte des ânes Oleye - Linter Loopt

Jogging de la côte des ânes Oleye

Vorige week deelgenomen aan mijn eerste wedstrijd na mijn operatie.
Ik had afgesproken met de andere Speelhofrunners bij Mario zijn thuis. Van daaruit trokken we dan naar Oleye. Dit is ondertussen al de 4e wedstrijd van de Challenge Hesbignon, mijn 3e van dit jaar. Veel wist ik niet meer van het parcours, ik onthoud dat allemaal niet zo goed. Ik wist wel dat er rond km 7 een steilere helling inzat met aan de voet van deze helling een weide met ezels, vandaar dus de bijnaam "de ezelsjogging". De verwachtingen waren niet echt hoog, maar ik was al blij dat ik erbij kon zijn.

Precies om 10u15 werd de wedstrijd op gang geschoten. De eerste 2 km waren nog op de straat, maar dan liepen we meestal op onverhard langs de akkers. Van km 6 tot 7 kreeg ik het even moeilijk op de fameuze ezelshelling en moest zelfs even wandelen. Na die helling liep het nog verder vals plat omhoog tot km 8,5. Vanaf dan was het meestal op straat en af en toe bergaf. Ik kan uiteindelijk afklokken 48:57 over de 10,76 km (4:33 / km). Daar was ik zeer tevreden mee, maar ik had niet verwacht dat het zoveel onverhard was.

De tijden van de andere Speelhofrunners : Robin 40:12, Marc 44:23, Mario 51:54, Sven 54:39. Daar waren ze allemaal zeer tevreden mee. We konden na de wedstrijd nog genieten van een eclairke en Berlijnse bol van Marc.

Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/479157286

Jogging de la côte des ânes Oleye
Foto : E. Defrere
Linter Loopt

Gisteren deelgenomen aan de 3e wedstrijd van de Haspengouw Challenge, Linter Loopt. Deze wedstrijd wordt georganiseerd door de plaatselijke jeugdbeweging KLJ Groot-Orsmaal, en ik moet zeggen dat ze het heel goed organiseren daar. Veel bekenden daar gespot, de andere Speelhofrunners, Marc, Mario en Sven en de andere bekenden zoals Lode Raskin, Pascal Van Marcke, Stefan Meekers en Joeri Francart. Ook Mark Nelissen was van de partij, maar wegens blessure deed hij dienst als fotograaf.

De wedstrijd zelf dan. Het parcours was gewijzigd ten opzichte van de vorige jaren. In plaats van 2 ronden van 6 km, waren het nu 3 ronden van 4 km. Daardoor was er nu ook een wedstrijd van 4 km en ook een van 8 km. De 12 km werd om 14u30 in gang geschoten. Het eerste rondje voelde ik dat de benen nog niet voldoende hersteld waren van de trainingen van door de week. Ik had gehoopt om rond de 4:30 / km te lopen. Dat lukte goed het eerste rondje, deze liep ik in 17:52 (4:26 / km). In de tweede ronde moest ik mijn tempo iets laten zakken en dat zorgde ervoor dat ik met een beter gevoel liep. Het tweede rondje liep ik in 18:10 (4:32 / km). Het derde rondje kon ik goed mijn tempo aanhouden en in de laatste 2 km kon ik een loper die gedurende 1,5 rondjes steeds vlak achter mij liep van me losgooien en kon ik afklokken in 53:54 over 12,05 km volgens mijn FR305 ofwel een gemiddeld tempo van 4:28 / km. Ik hoorde wel van de andere lopers met een Garmin dat ze 12,25 km afgemeten hebben, dan heb ik een gemiddeld tempo van 4:24 / km. Daar ben ik best wel tevreden mee. Zo doen we er weer enkele seconden vanaf ten opzichte van vorige week in Oleye, al was dat wel op een veel zwaarder parcours. Marc liep weer een puike wedstrijd, zijn tijd 48:38, ook Mario liep een goede wedstrijd, hij deed er iets meer dan 58 min over. Sven deed er net geen 1u02 over. Op vertoon van je nummer kreeg je een envolop met daarin een nummer. Zo won ik 2 wc-handdoekjes. Samen met Marc en Mario dronken we nog het plaatselijk bier Walsberger.

De Garmin Connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/482837399

Linter Loopt
Foto : Mark Nelissen