Jogging de Couthuin - Levensloop Leuven

Jogging de Couthuin

Afgelopen zaterdagavond deelgenomen aan de Jogging de Couthuin. We zijn ondertussen al toe aan de 6e wedstrijd van de Challenge Hesbignon, mijn 4e van dit jaar. In eerste instantie was ik eigenlijk niet van plan om deel te nemen aan deze zware wedstrijd, die praktisch volledig op onverharde paden loopt, doorheen een bos en enkele stevige hellingen bevat. Maar de goesting was er en ik zag het als een uitdaging. Rond half 6 vertrok ik naar daar en na een uurtje was ik ter plaatse. De inschrijvingen waren in een mooi kasteel waar ik de gewoonlijke 4 euro neerlegde op vertoon van mijn nummer.

Ik kwam al gauw enkele bekenden tegen, Patrick Geelen, Robin Leduc, Domenico Di Vito, Michel Wolfs, Dimitri Driesen en Raphael Van Den Broeck. Samen met laatst genoemde en Dimitri warmden we ons op, op de eerste kilometers van het parcours. Heel rustig deden we 2 km in 12 min. Dan begaven we ons naar de start. Daar sprak een wat oudere man (Willy Cortleven) mij aan, want hij herkende het t-shirt van de Speelhofrunners. Hij vroeg waar Bakkertje was. Ik vertelde hem dat de andere mannen deze wedstrijd geschrapt hadden van hun lijstje wegens "te zwaar" bevonden, de whoesies :). Deze man zal tijdens de gehele wedstrijd in mijn buurt blijven en bij momenten een goede compagnon zijn.

Het startfluitje werd precies om 19u gegeven en weg waren we. De eerste 3 km lopen we nog op de straat, maar er zaten toch al enkele ferme hellingen in. Vanaf dan liepen we meestal op onverhard, met single tracks en door een bos. Op km 6.2 kregen we een lange gevaarlijke afdaling die 1,3 km duurde. Dan kregen we een nieuwe helling voorgeschoteld met op het laatste een zeer steil stuk waar er zelfs even gewandeld moest worden. Daarna was het even terug het tempo zoeken na deze ferme inspanning. Vanaf km 8,5 werd het wat vlakker maar wel vaak op onverhard. De laatste km was terug op de weg maar ook nu zaten er enkele hellingen in. Ik kan afklokken in 54:38 over de 11,62 km (4:42 / km). Twee jaar geleden liep ik hier meer dan 58 minuten, dus nu meer dan 4 minuten sneller, toen was dat wel na een blessure. Aan de finish nog even napraten met Robin, Raphael, Michel, Domenico en Willy. Daarna vertrok ik terug richting Hasselt.

Jogging de Couthuin
Foto : Louis Marechal
Garmin connect gegevens : http://connect.garmin.com/activity/487590647

Levensloop Leuven

Op mijn werk (Omnia Travel) besloten ze dit jaar mee te doen aan de Levensloop in Leuven. Ik had me ook opgegeven om mee te doen. Ik besloot 1u te lopen en 1u te wandelen. Om 7u zondagochtend vertrok ik richting Heverlee naar het militair kwartier Commandant de Hemptinne. Precies om 8u kwam ik daar aan en begaf ik me naar ons tentje. Daar liep ik dan eerst 10 rondjes van een kilometer in net geen 51 min. Daarna wandelde ik met een collega en haar gezin gedurende een uur. Zo kwam ik dus aan 10 km en 4,2 km wandelen. Om nog wat te sponsoren at ik nog spek met eieren en een koffie'tje.