Avondveldloop Tessenderlo

Gisterenavond deelgenomen aan de veldloop van Tessenderlo, een organisatie door de Looise atletiekvereniging.

Op het uurschema stond dat de junioren en masters om 19u27 vertrekken. Ik zorgde dat ik rond iets voor 18u ter plaatse was. Aan de inkom werd ik doorverwezen naar het secretariaat voor de inschrijving. Tot mijn verbazing moest je niets betalen, enkel je kaartje invullen dat je dan aan je borstnummer dient te hangen was voldoende.

Het was nog te vroeg om me al op te warmen en ging ik even kijken naar de start en finish strook. Het weer is ten opzichte van Dilsen wat verbeterd. Het zijn aangename temperaturen (rond de 8 graden) en er valt wat motregen. Door het natte weer van de afgelopen weken zal het parcours wel zwaar zijn en dat zag ik ook op het plein waar de start en finish was.

Na me omgekleed te hebben ging ik me opwarmen. Een rondje was ongeveer 1,5 km en zo deed ik er eerst 2. In zo rondje zaten 3 stukken met veel modder en een strook mul zand van ongeveer 50 m. Een snel parcours was het dus zeker niet. Na een korte onderbreking waarbij ik mijn sporttas naar de auto bracht, deed ik nog een rondje dat ik niet volledig uitliep en zo kwam ik aan een dikke 4 km opwarming.

Aan de start zag ik een tweetal van ACA die ik ook tegen kom op het LCC, namelijk Dimitri Driesen en Geert Werckx. Ik zag voor de rest geen ADD’ers. Ietsje vroeger dan voorzien klonk het startshot om 19u22. De eerste km’s was het wat drummen met de vele lopers (90 starters, junioren + masters). De eerste km is mijn snelste aan 4:19 / km. Dimitri, die mij steeds op ongeveer een minuut liep op de crossen van het LCC, loopt op dat moment ongeveer 50 m voor me. Ik dacht dat ik die zeker niet meer zou zien, maar langzaamaan liep ik op hem in. In de 2 ronde van 4 kon ik hem bijbenen en even later liep ik zelfs van hem weg. Waarschijnlijk was het meer een doorgedreven training voor hem, want normaal gezien is hij een stuk sneller. Zijn clubgenoot Geert daarentegen liep wel een sterke wedstrijd en eindigde op ongeveer 30 seconden voor mij. Voor de rest van de wedstrijd liep ik meestal alleen en kon ik goed mijn tempo onderhouden zo rond de 4:30 / km. In de laatste ronde begon ik in te lopen op enkele lopers voor mij. In de laatste rechte lijn kon ik er nog eentje te pakken krijgen en moest ik het afleggen van een junior die nog net voor me kon blijven. Ik klok af in 27:35 over 6,26 km (4:24 / km) en daarmee kan ik tevreden zijn.

Ik deed nog 1 rondje om uit te lopen en daarna een deugddoende douche. Ik ben dan nog eentje gaan drinken in de kantine en dan terug naar huis. Volgende week staat al de volgende wedstrijd op het programma, de veldloop in Alken.