LCC Bree

Deze namiddag deelgenomen aan de 4e manche van het LCC, de veldloop in Bree.

Rond iets na 14u arriveerde ik aan de Boneput in Bree. Aan de inkom betaalde ik de gewoonlijke 2,5 euro en met mijn kaartje ging ik naar de inschrijvingen om me te laten registreren. Vervolgens ging ik naar de ADD tent. De winter is in het land gekomen en de temperaturen komen niet meer boven de 3 à 4 graden.  Door de wind voelt het nog kouder aan. Muts en handschoenen zijn nu toch wel nodig, zeker om je op te warmen. Als opwarming deed ik eerst een klein rondje en daarna nog 2 grote rondjes. Het parcours is iets pittiger dan in Genk, met enkele korte hellinkjes en enkele stroken vals plat. Er zat ook 1 steile afdaling in. Het parcours zelf lag er goed bij met enkel 2 korte stukken (5 m) modder.

Ik ga dan nog even naar de tent terug en even later spot ik clubgenoot Ivan. Samen deden we nog 1 groot rondje. Zo kwam ik aan 4,9 km opwarming aan ongeveer 5:30 / km. In tent deed ik mijn trainingsbroek uit en veranderde ik van onderbloes en deed mijn singlet van ADD aan.

Om 15u15 verzamelden de meeste zich aan de startstrook en om 15:23 klonk het startshot en weg waren we. Ik besloot gedurende het eerste rondje mijn eigen tempo te zoeken en me niet veel aan te trekken van die snelle starters. Clubgenoot Ivan heeft al direct een 50-tal meter voorsprong na het eerste rondje. Het volgend grote rondje kan ik mijn tempo goed houden. In de 2e grote ronde kan ik wat versnellen en op het einde van deze ronde is het nog maar een goede 10 m dat clubgenoot Ivan voor me is. In de 3e en 4e ronde moet ik iets gas terugnemen en blijft hij op zo’n 30 m hangen. In de laatste rechte lijn kan ik nog eentje te pakken krijgen maar zelf wordt ik nog ingehaald door een spurtende junior. Ik klok af in 27:08 over de 6,41 km ofwel een tempo van 4:14 / km. Daar kan ik alleen maar zeer tevreden mee zijn. De vorm is duidelijk in stijgende lijn. Ik hoop tegen de volgende in Dilsen bij Ivan te kunnen blijven.