Naar de kinesist

Doordat ik problemen blijf hebben aan mijn knie, ben ik eergisteren toch eens langs mijn huisdokter gegaan. Ik legde mijn probleem uit en ook hij vond het geen slecht idee om een kinesist in te schakelen. Met mijn voorschrift (voor 9 keer kinesist) in de hand ben ik naar huis gegaan en me even op computer gezet. Op Facebook zag ik dat Rik Ceulemans (Time2Run) online was. Ik vroeg hem als hij een goede kinesist kent en hij stelde me Rob Strigencz uit Zonhoven voor. Even naar hem gebeld voor een afspraak en ik kon al direct de volgende dag komen.
Gisteren om 19u30 was ik bij Rob Strigencz. Daar heb ik heel mijn verhaal gedaan. Over mijn voetbalperiode, operatie aan mijn knie, eerdere blessures aan mijn knie, intensiteit en hoeveelheid van mijn trainingen, lactaattest die ik afgelegd heb bij Time2Run en het schema dat ik gekregen had van Rik Ceulemans.
Hij vertelde me dat via fricties en ultrasone geluiden mijn probleem voor het grootste stuk zal verholpen kunnen worden. Hij zei me ook dat ik kan blijven lopen, maar zeker geen snelheid. Enkel rustige duurlopen. Ik gaf aan dat ik na ongeveer 45 minuten meestal feller last begon te krijgen en hij raadde me ook aan om dan in plaats van 1 x 1 uur te lopen, 2 x 30 minuten te lopen, 1 x in de voormiddag en 1 x in da namiddag of avond. Hij raadde me ook af ontstekingsremmers te nemen, die kunnen nuttig zijn wanneer een ontsteking zich acuut voordoet, dus innemen wanneer de blessure zich pas voorgedaan heeft.
Hij heeft dan een 10-tal minuten op mijn knie geduwd en gewreven. Het deed geen deugd maar hij zei dat je in dit geval pijn moet hebben, liefst zoveel je kan verdragen. Hij vertelde me dat je mijn kniepees kan vergelijken met samengeklitte spaghetti en via fricties en ultrasone geluiden zal dit losgemaakt worden zodat deze pees meer doorbloeding zal hebben en ook terug steviger zal worden. Na die 10 minuten leek het wel als mijn knie uit zijn blokkering al was, of was dat maar een gevoel ?
In ieder geval zie ik het wel zitten met hem. Hij is zelf ook een jogger (geweest?), hij weet dus waarover hij praat. Ik hoop dat mijn knie nu snel zal verbeteren en dat ik terug kan gaan opbouwen !